dinsdag 23 oktober 2012

15 okt 2012 Prof. Dr. B. van der Lei BergmanKliniek




15 okt 2012 Prof. Dr. B. van der Lei BergmanKliniek

Hallo dames.
Afgelopen maandag heb ik een borstvergroting ondergaan bij de BergmanClinics in Heerenveen.

25 sept. had ik mijn eerste consult, waarbij het eigenlijk erg gemakkelijk ging en de pc vroeg welke cupmaat ik graag wilde. Ik zei dat ik niet specifiek een wens voor een maat had, maar gewoon borsten wilde die bij mn lichaam pasten. Daarop zei hij 'ja dat uiteraard'.
Zo zijn we gaan passen en kwamen we uit op 365 cc rond, dual plane.
Ik had een goed gevoel na mijn consult en ik kon 15 oktober al geopereerd worden!

Nu, 20 oktober, heb ik de operatie achter de rug.
Ik werd afgelopen maandag 7:30  in de kliniek verwacht en eigenlijk ging het heel snel, ik kon me omkleden, medicatie in nemen, de pc kwam nog om de laatste metingen te doen en foto's te maken, en ik moest nog 1 keer naar het toilet en mocht daarna lekker onder de dekens in het bed gaan liggen.
Op de OK kreeg ik een infuus en een mondkapje en ik was zo weg.

Toen ik wakker werd had ik erg veel pijn, er werd ook naar mijn pijn gevraagd door de anesthesist en daarom kreeg ik extra pijnmedicatie via het infuus.
Toen ik me wat beter voelde mocht ik van de uitslaapkamer naar 'mijn' kamer en daar verder uitrusten. Na een poosje werd het drukverband eraf gehaald en mocht ik rechtop gaan zitten. Hierbij liep er zo een straaltje bloed uit de wond van de rechterborst. Drukverband er weer om en door de lage bloeddruk moest ik weer aan de apperatuur. De plastisch chirurg kwam ook voelen of alles goed zat maar het zag er goed uit. Een uurtje erna mocht ik dan de sportbeha aan, met absorberend verband op de wondjes.

Toen mijn moeder kwam op me op te halen voelde ze zich niet lekker en viel ze flauw, en kwam moeilijk weer bij, waardoor ze ook in een bed werd gelegd en op de uitslaapkamer aan de bloeddrukmeter e.d. werd gelegd. Ze werd heel goed verzorgd en opgevangen, we mochten pas naar huis als we ons allebei goed voelden en er iemand kon komen om ons op te halen.
De verpleging was echt heel lief!

Ik ben toen ik thuis kwam direct naar bed gegaan omdat ik duizelig en misselijk was van de narcose, en de volgende dag was ik nog steeds niet erg fit.
Door de bloeding aan de rechterkant is het daar iets blauw en dat doet erg pijn, ik heb een extra recept meegekregen voor Tramadol, wat goed helpt.
Ook tussen mijn borsten ziet het een klein beetje blauw.

De eerste drie dagen kon ik bijna niets zelf en heeft m'n moeder overal bij geholpen, bij douchen, aankleden, omhoog komen uit bed als ik plat lag enz.
Gister heb ik voor het eerst een stukje buiten gelopen.

Het herstel heb ik onderschat, maar het is het allemaal waard want het is zo mooi geworden en ben zo blij dat ik eindelijk borsten heb!

Ik draag de sportbeha nog steeds met verbandjes tussen de beha en de wondjes, omdat ik bang ben dat dit pijn gaat doen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Maandag moet ik weer naar Heerenveen en worden de hechtingen verwijderd, ik neem dan een doosje Merci mee voor de goede zorgen die ik (en mijn moeder) daar kregen=)

Groetjes Patricia

Read More »
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten