maandag 15 oktober 2012

Danique :12 oktober 2012 : Dr. Luijendijk : Diakonessenziekenhuis




Danique :12 oktober 2012 : Dr. Luijendijk : Diakonessenziekenhuis

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Danique en ik ben bijna 32 jaar. Na 3 zwangerschappen, met als resultaat 3 mooie gezonde kindjes (meisje, jongen, meisje) van nu 5,5 jaar, bijna 4 jaar en 20 mnd, heb ik een rectus diastase overgehouden (verslapte buikspieren). Met als gevolg een zwangerschaps hangbuik die niet meer weg ging. Ook niet na 1 jaar intensieve buikspieroefeningen.Dat stoorde mij, want het paste totaal niet bij mijn postuur. Ik ben zelf vrij tenger: 1.64 cm en weeg 56 kg. Ook had ik cubmaat AA en daar stoorde ik mij zo'n 4 jaar aan. Sinds de geboorte van onze jongste dochter had ik last van de diastase. In juli dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en ben mij gaan orienteren op een BWC ( volledig incl navel verplaatsen, reven buikspieren en lipo flanken deed mijn dr standaard) en een BV oftewel de bekende mommy make-over. Hier in brabant deden ze deze operaties niet tegelijk. Daar had ik wel mijn voorkeur voor omdat ik maar 1x extra weken opvang wilde regelen door manlief en de opa's en oma's. Na filmpjes van de Bergman clinics te Bilthoven en het lezen op forums had ik daar op 6 aug een afspraak bij Dr. Luijendijk. Hij opereert ook (staat ook op zijn website) in het Diakonessehuis te Utrecht. Op een voor mij gunstigere dag en in het tarief scheelde het toch ook. Had dan wel geen prive kamer en prive zuster zoals in de Bergman, maar dat maakte mij voor 1 nacht niet uit. Dus eergisteren was het zo ver. Voor de ok was ik alleen een beetje zenuwachtig bij het bloed prikken en daarna heb ik genoeg afleiding gehad van mijn lieve man,lieve zusters, medepatienten, assistent anestesie en de arts: die kwam aftekenen..... En toen ging ik heerlijk slapen. Alle personeel was even vriendelijk en in voor een babeltje. Na de ok kwam ik op de recovery. De medewerker daar vroeg steeds of ik pijn had. De buikwond voelde ik wel een beetje scherp en kreeg daar morfine voor en 2x een middel tegen de misselijkheid. Uiteindelijk heb ik blijkbaar 25mg morfine gehad, wat blijkbaar best veel was. Dus toen ik op de kamer terug kwam kon ik mijn ogen bijna niet open houden en viel steeds in slaap. 2 zusters kwamen mijn drukpak aan doen en drukbh en dat ging best goed. Veel geslapen. Pijn pompje met morfine heb ik niet meer gebruikt, dacht weg dat slaapmiddel. Niet meer nodig gehad want heb eigenlijk geen pijn gehad. 's Nachts met de nachtzuster naar de wc (po wilde ik niet ) en toen ik terug kwam werd ik misselijk en moest braken. Dat was niet prettig voor mijn buikspieren, weer een middel tegen de misselijkheid gekregen via het infuus en dat hielp. ' s Ochtends voelde ik mij goed nadat ik best goed geslapen had. Gegeten en s middags ook gegeten. Dr Luijendijk kwam rond half 11 nog even langs en zei dat hij heel tevreden was. De buikspieren heeft hij 2x gereeft want na de 1e keer vond hij het nog niet genoeg. Verder heeft hij de buik heel erg strak getrokken omdat hij het oude gaatje van mijn navel weg wilde werken en dat lukte dus net. Dus alles is lekker strak. Ik vond het wel fijn dat hij nog even op zaterdag langs kwam zodat ik nog wat vragen kon stellen. Ik heb een vouw onder mijn navel en dat zou over 3/4 maanden weggetrokken moeten zijn. Over 2 weken moet ik terug op controle. Ik heb momenteel geen pijn. Uit voorzorg slik ik 4x per dag 1000mg paracetamol en 10 druppels arnica (2,5 week geleden mee begonnen) en zo ook voor vit C 1000 mg. Ik loop zo krom als een oud oma'tje maar dat is natuurlijk om de wond op de buik te ontlasten. Van de borsten voel ik weinig, ze zijn alleen flink gezwollen en de borstspier doet wel een beetje zeer. Uiteindelijk is er 2x 255 cc ingegaan, dual plane med high van mentor; als het goed is want twijfel of ik nou eurosilicoon zag staan in de ok. Zal het bij de nacontrole over 1,5 week vragen. Er zou of 255 en 225 in gaan of 295 en 255, maar 295 was te groot zei de arts achteraf, kregen ze de wond niet meer dicht. Dus beide 255. Ben wel benieuw waarom hij ze dan beide dezelfde cc heeft gegeven omdat 1 borst groter was als de andere, en nu nog waarschijnlijk. Ik ga er vanuit dat hij tijdens de ok de juiste beslissing heeft genomen. Mijn buik is grotendeels gevoelloos, dat is wel raar maar trekt grotendeels bij zegt de Dr. Behalve onder de navel zal een gedeelte gevoelloos blijven. Ben benieuwd. Tot nu toe ben ik erg tevreden over Dr. Luijendijk en de fijne technieken waarmee hij werkt (geen drains). Ik hoop dat ik de komende weken goed kan slapen en dat het herstel voorspoedig verloopt zodat ik weer snel mijn kindjes lekker kan knuffelen  Ik heb nog wel een vraag, mijn drukpak moet elke dag in de was (staat op de verpakking) dus dat heb ik gisteren gedaan, half uurtje gedroogd en toen weer aangetrokken. In de tussentijd op bed gewacht tot hij zo goed als droog was. Zou dat erg zijn als ik hem 45 min niet aan heb?
Verder heb ik sinds vandaag enorm last van mijn onderrug door het krom lopen. Zal niks aan te doen zijn denk ik als wachten tot het moment dat ik weer recht kan lopen???
Verder is het goed te doen. Borsten zijn wel gezwollen maar dat schijnt normaal te zijn de eerste 4/5 weken? Dan zou het zijn vorm min of meer wel hebben heb ik gehoord. Ik draag voor de borsten een marena drukbh en zal wel wat extra ondersteuning tegen het vocht geven? Ben erg benieuw naar het uiteindelijke eindresultaat. Ik kijk ook uit naar het moment dat ik alles weer kan en tot die tijd moet ik mijn maar een beetje laten verwennen en mijn rust maar pakken

Voor andere die nog een Mommy ondergaan, ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben. En voor diegene die herstellende zijn, veel sterkte en een voorspoedig herstel gewenst! Foto's volgen nog, die kan ik met de ipad niet toevoegen.
Groetjes van Danique

Read More »


Geen opmerkingen:

Een reactie posten