zaterdag 26 januari 2013

FeedaMail: Borstenforum

feedamail.com Borstenforum

even voorstellen en tegelijkertijd stof tot nadenken

Dag iedereen, 

ik heb in december 2009 een borstvergroting gehad bij Beaucare.  Ik ben toen geopereerd door Dr. Plovier.

Tijdens het pre-operatieve gesprek is nooit sprake geweest over het gebruik van PIP-implantaten.

Toen het PIP schandaal in de media kwam heb ik voor de zekerheid gebeld naar de kliniek en er werd mij verzekerd dat ik mij geen zorgen moest maken.  Toch bleef ik er ongerust over, want ik had nu eenmaal geen kaartje gekregen met het merk, hoeveelheid, ....

Na een toevallig gesprek met een ander plastisch chirurg drong deze er toch op aan dat ik een kopie van mijn medisch dossier zou opvragen.

En dan begint het verhaal:

eerst contact opgenomen met Beaucare; deze beweerde dat Dr. Plovier daar niet meer werkte en dat hij alle medische dossiers meegenomen had. Dat ik best ook contact opnam met de orde der geneesheren.

Dan contact opgenomen met Dr. Plovier: hij beweerde dan weer dat alle dossiers in de kliniek gebleven waren, maar dat ik mss toch best wel een kijkoperatie onderging, want dat er wel bij sommige vrouwen PIP was gebruikt.  Hij wou dit doen voor 1500euro, wat volgens hem een 'prijsje' was, maar dit was omdat hij zich verantwoordelijk voelde.  Over het feit dat ik dit best liet doen in een gewoon ziekenhuis omdat de mutualiteit dan voor een groot stuk tussenkwam, werd niet gesproken. 

Nu, ik heb mijn proteses laten verwijderen in een 'gewoon' ziekenhuis en guess what?  het waren PIP prothesen en ze waren al aan het lekken.

- Ik ben mij ervan bewust dat in 'mijn' periode de gevolgen over PIP niet gekend waren, maar ik stel ze wel    aansprakelijk voor het feit dat ze goedkopere protheses gebruikt hebben dan initieel was afgesproken:  is mensen oplichten en met de gezondheid spelen door risico's te nemen

- ze zijn ook verantwoordelijk om mijn dossier te laten 'verdwijnen'

- ze zijn ook verantwoordelijk om mij te misleiden en niet op de hoogte te brengen over mogelijke tussenkomst mutualiteit.

En dit allemaal omdat hun luxe dient betaald te worden??????

 

Mijn boodschap: kies voor een 'erkend' ziekenhuis, daar zijn de 'regels' bij wet vastgelegd en zijn het niet alleen mooipraters en charlatans.

vraag zeker achter het kaartje van je protheses, dit is je garantie mocht er iets misgaan.

ok, je zal mss iets meer betalen, maar damn, het gaat wel over je lichaam en gezondheid hé.

Ik beweer hierbij ook niet dat alle privéklinieken slecht zijn, en deze praktijken zullen ze (hopelijk) ook niet meer toepassen.

 

 

 

 

 

Read More »
 
Delievered to you by Feedamail.
Unsubscribe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten