zaterdag 16 februari 2013

FeedaMail: Borstenforum

feedamail.com Borstenforum

Opnieuw een infectie, dit x is de prothese verwijderd:(

Mijn operatie verslag + complicaties kun je hier lezen

operatie verslag

http://www.borstenforum.com/topic/6084-streetspirit-03092012-dr-bakker-velthuis-enschede/#entry153574

eerste complicatie

http://www.borstenforum.com/topic/6105-heel-veel-pijn-in-de-linkerborst-aanhechting-van-de-spieren-en-onderkant-koorts/#entry154186

Nog steeds wondvochtverlies (daarna volgde operatie 2, het spoelen van de prothese)

http://www.borstenforum.com/topic/6130-prothese-verschoven/#entry154764

 

Op 20 september was operatie 2 en toen is mijn prothese gespoeld. Ik heb geen klachten meer gehad, alleen was er een scherpe rand voelbaar (waarschijnlijk door het weinige weefsel aan de binnenkant van de linkerborst) en de prothese zat te hoog. 

 

Wat mij opviel was dat ik af en toe nog een vervelend gevoel in de borst had (als ik mijn dochter moest tillen, of ging strekken). Ook was de borst dikker dan rechts (dat was voor de operatie niet zo). Maar goed, dit nam ik voor lief. Ik had immers borsten!!!! 

 

Vorige week zaterdag begon de ellende... Ik had weinig geslapen omdat ik wat spanning had voor mijn eerste cursusdag. Toen ik wakker werd was mijn borst ineens opgezwollen en pijnlijk. Maandag ben ik gewoon naar werk gegaan, maar eigenlijk werd me toen wel duidelijk dat er iets mis was. Ik kon mij totaal niet focussen en ik had koorts (38,4). Toch ben ik met pijn weer naar werk gegaan dinsdag, ik wou het nog heel even aan kijken. 

 

Dinsdag avond leek de zwelling niet minder te worden dus ik ging toch even bellen met de kliniek. Die was helaas niet te bereiken dus ik kreeg toen het zorgbedrijf aan de lijn. Woensdag ochtend werd ik terug gebeld en toen werd er een afspraak gemaakt voor vrijdag. 

 

Donderdag begon ik mij behoorlijk zorgen te maken want het werd steeds pijnlijker en roder. De borst was 3 x zo dik als het hoorde te zijn (normaal cup b/c nu leek het een f). De verpleegkundige had denk ik het gevoel dat ik overdreef, want ze ging daar niet op in. Wel wou de arts graag foto's zien. Helaas mislukte het opsturen ondanks 3 pogingen. Ik kon wel bij mijn eigen apotheek een antibiotica kuur halen + diclofenac. Helaas had deze pijnstilling geen effect en ben ik toch maar een combi gaan slikken van paracetamol en ibuprofen. Dit werkte perfect en ik heb redelijk goed geslapen.

 

Vrijdag om half 5 in de middag had ik de afspraak en het werd de arts wel duidelijk dat er iets mis was. Het was behoorlijk ontstoken en moest dus met spoed worden geopereerd. Als hij de foto's had gezien dan was ik donderdag geopereerd! Er was gisteravond geen plek in de kliniek dus ik werd door gestuurd naar het ziekenhuis in Hengelo. Ze hebben daar mijn gegevens ingevoerd en ik er was een vrouwelijke arts die mij voor en na de operatie ging zien (zij was niet de gene die uiteindelijk ging opereren). Helaas was daar geen bed voor me en werd ik weer doorverwezen naar Almelo.

 

Gelukkig kon ik daar redelijk snel worden geopereerd! Om 10 uur kon ik al worden geopereerd. Ik liet het allemaal maar over me heen komen, ik had genoeg ellende gehad aan deze borst. Ik heb zelf de chirurg niet meer gesproken, maar ik hoorde van mijn partner dat er flink veel pus in zat (een abces dus!). 

 

Ik heb direct gekeken hoe de borst (voor zover je het nu een borst kan noemen) bekeken. Ik moest het gewoon zien. Het is niet terug te herkennen. Het lijkt totaal niet op mijn kleine oude borsten en natuurlijk al helemaal niet op de protheseborst. Ik zal hier een tijd mee moeten leven en ik denk dat ik dat geestelijk wel aan kan. Met name omdat ik al een tijdje twijfels had of de borst wel goed was (vreemd van vorm als je de borst van de zijkant bekeek, soms gevoelig met strekken, erop liggen voelde vervelend, het litteken zat 0,5 cm lager en zag er niet mooi uit door de 2e operatie etc...).

 

De rechterborst is echt prachtig!!! Zo natuurlijk, mooi en zacht!!! Totaal geen pijn aan gehad en een heel mooi litteken. Ik zou daar een 10 voor geven! Al zou ik (als ik alles overnieuw kon doen) wel voor groter gaan. Het went heeeel snel en dat lees je hier elke keer! Vooral de ruimte tussen mijn borst zou meer opgevuld worden met een grotere maat. Nu zitten er heel wat centimeters tussen de borsten.

 

Ik loop op de feiten vooruit, maar als ik voor een nieuwe borst moet betalen (waar ik heel erg van zou balen!!!!) dan zou ik heel misschien beidde borsten opnieuw willen laten doen. Ook omdat de huid links enorm is opgerekt en mogelijk daardoor slap blijft.Dat geld is er nu voor een rijbewijs, maar dat wacht ik dus even af. 

 

Er zit nu nog een drain in (zon golfplaatje) en die moet ik zelf spoelen (ik vind dat best wel naar ). Heel eng ook!!! Ik moet dat straks zelf proberen. Vanmorgen heeft de verpleegkundige dat gedaan en ik durfde niet eens te kijken (hele pocket word dan gespoeld). Maandag gaat de drain eruit en dan hoor ik wat mij te wachten staat.

 

Ik ben heel bang dat ik de prothese zelf moet betalen en het was al zo enorm duur (4700 euro). Het was van begin af aan al niet goed en ik baal ook behoorlijk Je denkt altijd, dit overkomt mij niet!!! En toch heb ik zoveel pech. Goed, ik hou jullie op de hoogte! (ik maak even een apart berichtje aan zodat ik foto's kan uploaden via mijn mobiel).

 

Foto voor de operatie en na heb ik nog steeds niet op de mail gekregen. Nog een x achteraan dus!!!! Maar de foto voor de ontsteking en na de prothese verwijdering komen in het volgende bericht te staan.

 

 

Read More »
 
Delievered to you by Feedamail.
Unsubscribe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten